Mar 4, 2014

Cintaku setelah Allah dan Rasul ♡





Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum wbt :)

Cinta.

Sukar nak diungkapkan. Yang hanya hadir selepas ikatan sah dua jiwa.

Cinta.

Jika tidak dijaga. Ia akan musnah. Hanya dengan tanpa ikatan yang sah.

Alhamdulillah, syukur Ya Allah. Dengan redha ayah dan mama serta keluarga, dengan izin-Nya saya menjadi cinta halal buat suami saya. Sememangnya tiada ungkapan lain yang dapat diluahkan melainkan ungkapan syukur Alhamdulillah. Hampir tiga bulan, tapi rasa macam baru lagi :).

Ya. Semuanya rasa macam baru lagi sebab...

Pertama kali sentuh tangan suami.
Pertama kali memandang suami dengan penuh rasa cinta.
Pertama kali naik kereta duduk bersebelahan dengan suami.
Pertama kali berjalan berdua dan berpimpin tangan dengan suami.
Pertama kali meluahkan rasa cinta pada suami.

Itu yang manis.

:)

Sebab pertama kali itulah yang membuatkan saya rasa macam baru lagi. Dan rasa sangat semuanya bila dengan suami memang indah-indah belaka. MasyaAllah perasaan indah Allah jadikan untuk hamba-Nya yang punyai ikatan yang sah dan halal.



Debaran menjadi seorang isteri masa ni hanya Allah sahaja yang tahu. Alhamdulillah, kawan baik, cousin dan family semua sangat membantu. Banyak nasihat dan kata-kata positif yang saya terima. Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar dan Alhamdulillah perasaan gembira sebak sayu seronok masa tu semua ada. Lebih2 lagi lepas suami pandang ke arah saya lepas dia buat sujud syukur. :) Tak tahu nak gambarkan macam mana. Tapi bila suami dah pandang ke belakang tu memang malu-malu sangat. hihi :)



“Dan diantara tanda-tanda kekuasaanNya ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikanNya diantaramu rasa kasih dan sayang. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang berfikir.”(Ar Rum :21)



Memula rasa macam tak percaya je dah jadi isteri kepada suami tercinta. Alhamdulillah realiti yang manis harus dijaga dan disemai sebaiknya. Terima kasih Allah untuk hadiah yang sangat bermakna dalam hidup ini. :')



Moga saya cinta pertama dan terakhir awak. InsyaAllah. Perjalanan kita masih panjang dan harap sangat awak dan saya dapat harunginya dengan penuh sabar dan syukur. Moga kita sama2 saling mencintai, memahami dan menyayangi kerana Allah.

Dia pun selalu pesan kat saya.. lebihkan cinta Allah dan Rasul ya awak. ♡ insyaAllah dari cinta itulah yang akan kekalkan lagi hubungan kita sampai syurgaNya. Aminnnn.



Last but not least.. dialah... suamiku.. cintaku.. setelah Allah dan Rasul. :')

Wassalam :)

1 comment:

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Mar 4, 2014

Cintaku setelah Allah dan Rasul ♡





Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum wbt :)

Cinta.

Sukar nak diungkapkan. Yang hanya hadir selepas ikatan sah dua jiwa.

Cinta.

Jika tidak dijaga. Ia akan musnah. Hanya dengan tanpa ikatan yang sah.

Alhamdulillah, syukur Ya Allah. Dengan redha ayah dan mama serta keluarga, dengan izin-Nya saya menjadi cinta halal buat suami saya. Sememangnya tiada ungkapan lain yang dapat diluahkan melainkan ungkapan syukur Alhamdulillah. Hampir tiga bulan, tapi rasa macam baru lagi :).

Ya. Semuanya rasa macam baru lagi sebab...

Pertama kali sentuh tangan suami.
Pertama kali memandang suami dengan penuh rasa cinta.
Pertama kali naik kereta duduk bersebelahan dengan suami.
Pertama kali berjalan berdua dan berpimpin tangan dengan suami.
Pertama kali meluahkan rasa cinta pada suami.

Itu yang manis.

:)

Sebab pertama kali itulah yang membuatkan saya rasa macam baru lagi. Dan rasa sangat semuanya bila dengan suami memang indah-indah belaka. MasyaAllah perasaan indah Allah jadikan untuk hamba-Nya yang punyai ikatan yang sah dan halal.



Debaran menjadi seorang isteri masa ni hanya Allah sahaja yang tahu. Alhamdulillah, kawan baik, cousin dan family semua sangat membantu. Banyak nasihat dan kata-kata positif yang saya terima. Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar dan Alhamdulillah perasaan gembira sebak sayu seronok masa tu semua ada. Lebih2 lagi lepas suami pandang ke arah saya lepas dia buat sujud syukur. :) Tak tahu nak gambarkan macam mana. Tapi bila suami dah pandang ke belakang tu memang malu-malu sangat. hihi :)



“Dan diantara tanda-tanda kekuasaanNya ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikanNya diantaramu rasa kasih dan sayang. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang berfikir.”(Ar Rum :21)



Memula rasa macam tak percaya je dah jadi isteri kepada suami tercinta. Alhamdulillah realiti yang manis harus dijaga dan disemai sebaiknya. Terima kasih Allah untuk hadiah yang sangat bermakna dalam hidup ini. :')



Moga saya cinta pertama dan terakhir awak. InsyaAllah. Perjalanan kita masih panjang dan harap sangat awak dan saya dapat harunginya dengan penuh sabar dan syukur. Moga kita sama2 saling mencintai, memahami dan menyayangi kerana Allah.

Dia pun selalu pesan kat saya.. lebihkan cinta Allah dan Rasul ya awak. ♡ insyaAllah dari cinta itulah yang akan kekalkan lagi hubungan kita sampai syurgaNya. Aminnnn.



Last but not least.. dialah... suamiku.. cintaku.. setelah Allah dan Rasul. :')

Wassalam :)

1 comment:

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)