Nov 22, 2012

Stay Strong Gaza... T_T

Assalamualaikum w.b.t

Marahnya kat diri ni..kenapa? Sebab kadang2 diri ni mendokan untuk saudara muslim di Gaza bermusim pulak. :'(..Masa Gaza diserang teruk sekitar 2008 dan 2009, masa tu pun baru diri ni terkocoh2 membangkitkan kemarahan pada zionis laknatullah. Kemudian..saya mendiam sahaja.. Ya Allah..malu sangat pada mereka di sana..Apa nak jawab nnti masa Allah tanya apa yang kau dah buat untuk ummah?? Ya Allah..rendahnya diri hamba mu ini. Janganlah semangat juang ini sementara waktu sahaja..biarlah sampai ke lubang kubur.

Buka je laptop terus jari menaip untuk ketahui keadaan yang berlaku kat sana. Ya, memang hati ni gusar memikirkan saudara Islam di sana. Memang hati ni menangis meratapi saudara Islam yang kecil di sana, kehilangan ahli keluarga mereka. Apatah lagi kehilangan kedua-dua orang tua. MasyaAllah, bayangkan kita kehilangan ahli keluarga tercinta. Mesti susah nak terima kan?
.
T_T
Menangis melihat anak kecil comel ni. Kalau anak kecil kita tidak tahu apa2 tentang human right, tapi di sana usia sekecil 3 tahun sudah pandai berjuang dan mempunyai cita-cita mati syahid. Subhanallah. Dan, Alhamdulillah, masa melihat berita tentang keadaan di sana pagi tadi, hati dan perasaan saya bercampur gembira dan sedih..akhirnya Gaza capai genjatan senjata walaupun kita tidak tahu sejauhmana tempoh genjatan senjata ni berlaku. Pastinya yang pergi tetap syahid menemui Allah. Pengakhiran kita? Belum tentu lagi bagaimana kan.. Moga Allah memberi kebaikan pada kita semua..insyaAllah.


Jadi, jom sama-sama kita doakan yang terbaik untuk umat Islam Palestin, Syria, Rohingya..dan di seluruh dunia..Saudara seislam kita di Gaza..Semoga Allah memelihara dan melindungi saudara kita.. :'(.. Semoga syahid dan sentiasa dirahmati Allah. Ya Allah..berilah kemenangan kepada saudara kami dan Islam seluruh dunia..aminn..


Mungkin kita tidak mempunyai peluang ke Palestin untuk berjuang.. Tapi kita boleh guna pelbagai cara untuk berjuang sebenarnya. Seperti menderma, boikot semahunya barangan Israel dan.. gunalah senjata mukmin yang berteknologi tinggi, iaitu senjata D-247 (Doa 24 jam & 7 hari) untuk menewaskan musuh dari jarak jauh.


Firman Allah.. " Berdoalah kepada-Ku nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepada Aku, akan masuk ke neraka Jahannam dalam keadaan hina.." ( Surah al-Ghafir ayat 60)


Rezeki Allah itu luas..dan kita tak kan kebuluran atau muflis kalau boikot barangan Israel..Banyak lagi sumber lain..


Please..boikot mcd...sumbangan terbesar israel dapat daripada mcd dan starbuck.. Cukuplah sebelum ni saya tewas dengan nafsu untuk makan mcd..lepas ni please myself..ingat saudara Islam kita lebih penting daripada nafsu makanan kita.. ##Tolong ingatkan saya kalau nampak saya jejakkan kaki ke McD##

Jom menderma wang ringgit..kalau beli baju and tudung boleh sampai beratus ringgit, kenapa nak hulurkan ke saudara Islam kita tak boleh? 

and please...teach our child about spirit of jihad..kenalkan pada anak-anak kecil kita tentang keutamaan berjihad di jalan Allah even masa diorang menuntut ilmu..  Everything begins with dakwah and tarbiyah..

terima kasih kerana sudi membaca..moga kita sama-sama peroleh naungan redha-Nya.. :)

Sekian, wassalam.

4 comments:

Intan Faridah said...

salam ukhuwah..dtg sini membalas kunjungan..
terusik dgn ayat ni.."Tolong ingatkan saya kalau nampak saya jejakkan kaki ke McD". Sy dulu penah boikot..pastu bila isu ni dah reda..mula la lupa diri. x thn godaan..huhu..so sy nak ingatkan diri sy n sesiapa yg berniat nk boikot kalau betul2 nak boikot, biarlah berterusan..jgn bermusim..
sy sedang mencuba ke arah itu..:)

nur khalilah hassan said...

slm ukhuwah jga.. :)
kita sama2 cuba yg trbaik mndoakan saudara kta disana..kita kt sini pun boleh brjuang sbnarnye kn..kdg2 kita je x sedar yg kita pun boleh lumpuhkn zionis laknatullah..truskn brdoa utk saudara Islam kita.

chot ok..! said...

Free Gaza !! Dah xsanggup nk lht kekejaman yahudi israel,trsentuh hati.. ):

nur khalilah hassan said...

chot ok! > mmg x snggup dah tgk kezaliman cam ni.. :( jom kita gunakn medium blog ni medium sebarkan jihad kita..insyaAllah..

Nov 22, 2012

Stay Strong Gaza... T_T

Assalamualaikum w.b.t

Marahnya kat diri ni..kenapa? Sebab kadang2 diri ni mendokan untuk saudara muslim di Gaza bermusim pulak. :'(..Masa Gaza diserang teruk sekitar 2008 dan 2009, masa tu pun baru diri ni terkocoh2 membangkitkan kemarahan pada zionis laknatullah. Kemudian..saya mendiam sahaja.. Ya Allah..malu sangat pada mereka di sana..Apa nak jawab nnti masa Allah tanya apa yang kau dah buat untuk ummah?? Ya Allah..rendahnya diri hamba mu ini. Janganlah semangat juang ini sementara waktu sahaja..biarlah sampai ke lubang kubur.

Buka je laptop terus jari menaip untuk ketahui keadaan yang berlaku kat sana. Ya, memang hati ni gusar memikirkan saudara Islam di sana. Memang hati ni menangis meratapi saudara Islam yang kecil di sana, kehilangan ahli keluarga mereka. Apatah lagi kehilangan kedua-dua orang tua. MasyaAllah, bayangkan kita kehilangan ahli keluarga tercinta. Mesti susah nak terima kan?
.
T_T
Menangis melihat anak kecil comel ni. Kalau anak kecil kita tidak tahu apa2 tentang human right, tapi di sana usia sekecil 3 tahun sudah pandai berjuang dan mempunyai cita-cita mati syahid. Subhanallah. Dan, Alhamdulillah, masa melihat berita tentang keadaan di sana pagi tadi, hati dan perasaan saya bercampur gembira dan sedih..akhirnya Gaza capai genjatan senjata walaupun kita tidak tahu sejauhmana tempoh genjatan senjata ni berlaku. Pastinya yang pergi tetap syahid menemui Allah. Pengakhiran kita? Belum tentu lagi bagaimana kan.. Moga Allah memberi kebaikan pada kita semua..insyaAllah.


Jadi, jom sama-sama kita doakan yang terbaik untuk umat Islam Palestin, Syria, Rohingya..dan di seluruh dunia..Saudara seislam kita di Gaza..Semoga Allah memelihara dan melindungi saudara kita.. :'(.. Semoga syahid dan sentiasa dirahmati Allah. Ya Allah..berilah kemenangan kepada saudara kami dan Islam seluruh dunia..aminn..


Mungkin kita tidak mempunyai peluang ke Palestin untuk berjuang.. Tapi kita boleh guna pelbagai cara untuk berjuang sebenarnya. Seperti menderma, boikot semahunya barangan Israel dan.. gunalah senjata mukmin yang berteknologi tinggi, iaitu senjata D-247 (Doa 24 jam & 7 hari) untuk menewaskan musuh dari jarak jauh.


Firman Allah.. " Berdoalah kepada-Ku nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepada Aku, akan masuk ke neraka Jahannam dalam keadaan hina.." ( Surah al-Ghafir ayat 60)


Rezeki Allah itu luas..dan kita tak kan kebuluran atau muflis kalau boikot barangan Israel..Banyak lagi sumber lain..


Please..boikot mcd...sumbangan terbesar israel dapat daripada mcd dan starbuck.. Cukuplah sebelum ni saya tewas dengan nafsu untuk makan mcd..lepas ni please myself..ingat saudara Islam kita lebih penting daripada nafsu makanan kita.. ##Tolong ingatkan saya kalau nampak saya jejakkan kaki ke McD##

Jom menderma wang ringgit..kalau beli baju and tudung boleh sampai beratus ringgit, kenapa nak hulurkan ke saudara Islam kita tak boleh? 

and please...teach our child about spirit of jihad..kenalkan pada anak-anak kecil kita tentang keutamaan berjihad di jalan Allah even masa diorang menuntut ilmu..  Everything begins with dakwah and tarbiyah..

terima kasih kerana sudi membaca..moga kita sama-sama peroleh naungan redha-Nya.. :)

Sekian, wassalam.

4 comments:

Intan Faridah said...

salam ukhuwah..dtg sini membalas kunjungan..
terusik dgn ayat ni.."Tolong ingatkan saya kalau nampak saya jejakkan kaki ke McD". Sy dulu penah boikot..pastu bila isu ni dah reda..mula la lupa diri. x thn godaan..huhu..so sy nak ingatkan diri sy n sesiapa yg berniat nk boikot kalau betul2 nak boikot, biarlah berterusan..jgn bermusim..
sy sedang mencuba ke arah itu..:)

nur khalilah hassan said...

slm ukhuwah jga.. :)
kita sama2 cuba yg trbaik mndoakan saudara kta disana..kita kt sini pun boleh brjuang sbnarnye kn..kdg2 kita je x sedar yg kita pun boleh lumpuhkn zionis laknatullah..truskn brdoa utk saudara Islam kita.

chot ok..! said...

Free Gaza !! Dah xsanggup nk lht kekejaman yahudi israel,trsentuh hati.. ):

nur khalilah hassan said...

chot ok! > mmg x snggup dah tgk kezaliman cam ni.. :( jom kita gunakn medium blog ni medium sebarkan jihad kita..insyaAllah..