Mar 15, 2011

Oyen makin aktif tapi kuat tidur.

Assalamualaikum w.b.t.

Oyen makin kuat bermain sejak kebelakangan ni. Kalau aktif dan kuat bermain tu ok, tak menjadi masalah untuk saya sebab saya suka tengok karenah kucing yang aktif. dapat hilangkan stress saya..^_^. Apa yang jadi masalah buat saya, oyen ni terlalu aktif sangat sampai suka mencakar tangan saya..huhu..sampai berdarah dibuatnya. Tapi, sayang punya pasal, saya tak kisah pun. Lagi satu, bila oyen dah penat sangat, dia akan tidur dengan penuh lenanya. tu yang suka tu.. Aman kejap dunia bila dia dah tidur.


Oyen kesayanganku.

ok, sampai sini je untuk short entry saya. Tiap-tiap hari, memang tak sah kalau tak peluk kucing.

Bukhari meriwayatkan dari Ibnu Umar dari Nabi bersabda, "Seorang wanita masuk neraka kerana mengikat seekor kucing. Dia tidak memberinya makan dan tidak membiarkannya makan serangga bumi."

Sekian, wassalam.

1 comment:

jutawan jenal said...

nma kcing awk Oyen ek... sesuai... hehe... kat umah sy ada gk kucing warna oren, tapi tompok2 je la... nanti nak upload gambo diorang anak beranak...

Jom kongsi kisah kucing pertama anda di sini

Mar 15, 2011

Oyen makin aktif tapi kuat tidur.

Assalamualaikum w.b.t.

Oyen makin kuat bermain sejak kebelakangan ni. Kalau aktif dan kuat bermain tu ok, tak menjadi masalah untuk saya sebab saya suka tengok karenah kucing yang aktif. dapat hilangkan stress saya..^_^. Apa yang jadi masalah buat saya, oyen ni terlalu aktif sangat sampai suka mencakar tangan saya..huhu..sampai berdarah dibuatnya. Tapi, sayang punya pasal, saya tak kisah pun. Lagi satu, bila oyen dah penat sangat, dia akan tidur dengan penuh lenanya. tu yang suka tu.. Aman kejap dunia bila dia dah tidur.


Oyen kesayanganku.

ok, sampai sini je untuk short entry saya. Tiap-tiap hari, memang tak sah kalau tak peluk kucing.

Bukhari meriwayatkan dari Ibnu Umar dari Nabi bersabda, "Seorang wanita masuk neraka kerana mengikat seekor kucing. Dia tidak memberinya makan dan tidak membiarkannya makan serangga bumi."

Sekian, wassalam.

1 comment:

jutawan jenal said...

nma kcing awk Oyen ek... sesuai... hehe... kat umah sy ada gk kucing warna oren, tapi tompok2 je la... nanti nak upload gambo diorang anak beranak...

Jom kongsi kisah kucing pertama anda di sini